Sunday, March 11, 2012

terlalu banyak untuk disyukuri

kalau empat bulan yang lepas hidup aku tunggang langgang stress tak abes-abes rase nak hantuk kepala ke dinding hari-hari , sekarang semuanya dah berakhir ..

hijrah ? alasan yang memang sodap dek pendengaran orang .. the exact word is "kau larikan diri !" 
huh . whatever ~

15 nov aku benti keje kat kedai potostat . 17hb aku dah menapak kat jb . 26 interview . 30 dah stat keje baru . begitulah percaturan Tuhan ...

hari-hari seterusnya aku terus melupakan kisah silam . ceh silam la sangat macam dah berhabuk diari lama walaupun belum sebulan berlalu .

makin hari makin ngam dengan opismatez sekalian hidup aku makin ceria . sungguh aku terasa aku tak pernah rasa kepahitan dat 'masa silam.' semuanya terasa macam mimpi yang bila aku bangun , semua kesedihan tu pergi . yang tinggal hanyalah kegembiraan menyelubungi hari-hari

sungguh , begitu indah perkenalan dengan mereka . Tuhan aturkan pertemuan kami untuk menghiburkan aku yang sungguh sungguh dirundung duka **giler ayat tak boleh blah

roda hidup yang meletakkan aku kat bawah tiba-tiba melonjakkan aku terus ke atas . ohh ... sungguh itu satu nikmat yang datang tiba-tiba . hadiah istimewa dari Dia ... 

aku tahu Dia tengah pujuk aku waktu tu ..

hari-hari terus berlalu ... penuh ceria warna-warni

hingga sampai masa Dia menepuk bahu aku . menoleh . "cukuplah aku memberi engkau rasa gembira ini . aku ambil semula mereka dari engkau , dan engkau pulanglah pada aku .."

tunduk .

patutkah aku bersedih hati , sedangkan Dia sudah menjanjikan hadiah yang lebih baik untuk aku ?

Ya Allah , ampunkanlah aku yang sering lalai dan terlupa . jadikanlah aku hamba-Mu yang sentiasa mensyukuri nikmat pemberian-Mu dan redha atas ketentuan-Mu



amin ..

No comments:

Post a Comment