Saturday, March 24, 2012

kegilaan manager vs kegelakkan kami

"kasi saya 10A." permintaan berbentuk arahan.
selamba yaya aku masuk stor and amek cctv power supply 10A . konfiden bagi kat dia .
"ini apa ?" soalan yang buat mata aku membulat . 'apekehal pulak tadi mintak ni tanya balik apa barang ? giler !'
"saya ambil dari stor tadi u mintak ."
"ade berapa banyak 10A dalam sana ? pergi check balik ." keras bersuara .

woei yg nampak insiden aku salah ambik barang mendahului aku masuk stor . aku ikut dari belakang . dengan muka sengeh tahan gelak dan tak bersalah langsung . maka bersama-samalah kami ini menelaah satu persatu power supply .

"aiya , mana satu 10A dengan 5A pun i tak tahu loh .." dia membebel sendiri . aku sengeh gelak-gelak .
"i lagi tak tau lor ~"

boy pulak masuk stor . join kitorang yang tengah bukak semua box power supply .

"ini macam mana nak tau 5A ke 10A ?" soalan bernas dia .
"i pun tak tau leyh ..." woei jawab .
aku maintain sengeh tak benti . nasib baik la ade korang . hehe ...

tak jumpe jugak . walaupun dua-dua technician berusaha membantu . sayang korang lebih lebih hari ni !

ah cheng pulak masuk .
"&^%*%##%&$%" chinese speaking dengan woei . tak paham .
"itu dalam kotak putih ."
spontan aku pusing ambik kotak putih stok atas rak yang baru sampai minggu lepas .
"bukan yang ini . dia besar lagi ."
ambik pulak kotak putih yang kat lantai .
"bukan .. kotak dia ada besar sikit ." dia pun pandang sekeliling cuba cari . tapi macam tak jumpa jugak .

"meyou leyh .." kata putus ah cheng .

lalu semua kuar dari stor . hahah .. thanks korang .. walaupun tak bertemu barang yang dicari , tapi aku amat amat terharu dengan usaha korang tolong aku ~~ rase nak peluk je tapi tak boleh .

gonna miss dis moment ~~

No comments:

Post a Comment