Thursday, January 6, 2011

merintis jalan pulang

saat aku meminta padaNya
agar dibukakan jalan untukku
lalu hajatku diperkenan...

namun aku masih terpaku kaku
berdiri tidak berganjak
pada sirat yang luas terbentang

ya Allah..
aku masih ingin memohon
untuk Kau beri kekuatan
merintisku ke jalan pulang

pada ujian yang tak pernah padam
yakinkanlah aku
itu tanda kasih cintaMu...
pada kesenangan yang kau beri
ingatkanlah aku
untuk aku terus mensyukuriMu

"hanya Engkau yang aku sembah
dan hanya kepada Engkau aku memohon pertolongan.
tunjukkanlah aku jalan yang lurus.
jalan orang2 yang Engkau beri nikmat kepadanya
dan bukan jalan orang yang Engkau murkai
dan bukan jalan orang yang sesat."

perkenankanlah...

2 comments:

  1. saya suka ayat ini. puisikah? lirik lagu?
    bahasanya jujur sangat;)

    *terima kasih sebab ikut blog saya. saya harap kita dapat bertukar-tukar manfaat. semoga Allah memberkati:)

    ReplyDelete
  2. terima kasih =)

    itu cuma rasa hati saya. saya tak pandai berpuisi, sekadar melontarkan apa yang saya rasa.

    mudah-mudahan dgn meneroka blog ke blog, saya dapat sentiasa menjaga kesihatan iman.

    terima kasih kepada awak juga. moga Allah memberkati.

    ReplyDelete